
Trzy dni trwało sprawdzanie wiedzy uczniów ostatnich klas gimnazjów. W całym kraju zadania rozwiązywało ponad 360 tys. młodych ludzi, a w naszym powiecie 296
18 kwietnia uczniowie pisali test z zakresu przedmiotów humanistycznych. Rozpoczęli o godzinie 9.00 sprawdzianem z historii i wiedzy o społeczeństwie, a następnie o 11.00 z języka polskiego. Egzamin z części matematyczno-przyrodniczej odbył się 19 kwietnia – o godz. 9.00 z przedmiotów przyrodniczych, a o 11.00 z matematyki. Natomiast ostatniego dnia gimnazjaliści zmierzyli się z językiem obcym nowożytnym. Ten egzamin przeprowadzany był na dwóch poziomach: podstawowym – obowiązkowym dla wszystkich gimnazjalistów i rozszerzonym – dla tych uczniów, którzy w gimnazjum kontynuują naukę wybranego języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej. Centralna Komisja Egzaminacyjna ustaliła także terminy dodatkowe egzaminu gimnazjalistów. Przypadają one od 1 do 3 czerwca.
Jakie były wrażenia uczniów po pierwszym dniu? – Moi uczniowie uważali, że historia była średnio trudna, zaś język polski… zależy dla kogo – opowiada Justyna Świdzicka, dyrektor gimnazjum w Dębowej Łące. – Słabsi byli zdania, że trudny, natomiast zdolniejsi, że nie był aż taki straszny.
Uczniowie z optymizmem czekają na wyniki. – Egzamin z języka polskiego był bardzo prosty, jedynym zaskoczeniem była charakterystyka, ponieważ wszyscy spodziewali się rozprawki – ocenia Nadia Drozdalska, gimnazjalistka z Wąbrzeźna. – WOS również był łatwy, a historia średnia. Wyników oczekuję spokojnie, ponieważ po teście sprawdziłam nieoficjalne odpowiedzi i rezultat z pewnością będzie zadowalający – dodaje Nadia. Po ukończeniu gimnazjum wybiera się do technikum w Wąbrzeźnie.
W przeciwieństwie do sprawdzianu uczniów szkół podstawowych, wyniki egzaminu gimnazjalnego mają znaczenie dla dalszej edukacji, ponieważ brane są pod uwagę przy przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej. W postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniane są również wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ustalonych przez dyrektora danej szkoły, świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie, aktywność społeczna. W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do klas wymagających szczególnych indywidualnych predyspozycji brane są pod uwagę wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych.
(krzan)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie