
16 listopada rodzice, nauczyciele, uczniowie oraz przedstawiciele lokalnego samorządu zebrali się w murach miejscowej szkoły, aby porozmawiać o edukacji dzieci i młodzieży. Wydarzenie zgromadziło blisko setkę osób, które miały okazję do wysłuchania wystąpień ekspertów, a także wzięcia aktywnego udziału w ciekawych warsztatach
Uczestnicy wydarzenia ocenili, że takie wydarzenia warto organizować przede wszystkim dlatego, że dyskusja o edukacji powinna być żywa.
– Rozwój edukacji jest dynamiczny, przeprowadzane są coraz to nowsze badania, a żeby budować dobrą edukację powinniśmy cały czas o niej rozmawiać, starać się zmieniać i dostosowywać do realiów świata – mówi Justyna Jankowska, prezeska Stowarzyszenia Młodych Gminy Płużnica i koordynatorka projektu "Rodzicielska Współdzielnia Edukacyjna". W tym wszystkim nie chodzi o to, aby „przemycać” konkretne rozwiązania, które chcemy wdrożyć, ale aby budować szkołę, która będzie odpowiadała uczniom i rodzicom, która będzie funkcjonować w zgodzie z nauczycielami i dyrekcją – dodaje Justyna Jankowska.
Uczestników wydarzenia przywitała Paulina Właśniewska, dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płużnicy. Podczas forum obecny był także poseł na Sejm RP Marcin Skonieczka, który zwrócił uwagę na istotę działań oddolnych w edukacji. Ponadto Justyna Jankowska wyjaśniła zebranym ideę całego przedsięwzięcia oraz opowiedziała o procesie przygotowania do forum.
Następnym punktem w programie forum były wystąpienia prelegentów. Piotr Sienkiewicz z fundacji Civis Polonus opowiedział o zaangażowaniu w życie szkoły, o przykładach dobrych praktyk, dostarczając przy tym wiedzy z zakresu działania rad rodziców. Z kolei temat przestrzeni w szkole i tego, co można robić, aby wszyscy czuli się w niej jak najlepiej, omówił Paweł Pytka, dyrektor Zespołu Kształcenia i Wychowania w Brodnicy Górnej.
Po wysłuchaniu wystąpień, uczestnicy udali się na lekcje pokazowe, przygotowane przez nauczycieli Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płużnicy. Natomiast w ostatnim punkcie wydarzenia nauczyciele, rodzice, samorządowcy i uczniowie zainspirowani dobrymi praktykami wzięli udział w warsztatach. Do wyboru uczestnicy mieli trzy tematy: 1. O przestrzeni w szkole, prowadzony przez Justynę Jankowską, 2. O zaangażowaniu w życie szkoły, prowadzony przez Piotra Sienkiewicza oraz 3. O przełamywaniu schematów, prowadzony przez Pawła Pytkę.
– Uczestnicy spisali swoje pomysły, które staną się podstawą do przyszłych zmian, szytych na miarę potrzeb mieszkańców gminy Płużnica. V Płużnickie Forum Edukacyjne, było nie tylko wielkim wydarzeniem edukacyjnym, ale także okazją do spotkania, rozmowy i wymiany pomysłów pomiędzy, rodzicami, nauczycielami, uczniami, przedstawicielami urzędu gminy i organizacji pozarządowych – oceniają organizatorzy.
– Zorganizowaliśmy forum, aby usłyszeć wszystkie głosy: uczniów, rodziców i nauczycieli. Chcieliśmy zdobyć wiedzę na temat tego, co wprowadzić w szkole, a co zmienić, aby móc zacząć wdrażać wypracowane rozwiązania w życie. Liczę przede wszystkim na to, że wspólnie będziemy tworzyć przestrzeń w szkole – podsumowuje Paulina Właśniewska, dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płużnicy.
Ponieważ nie samą nauką uczeń żyje, to o dobrą zabawę dla najmłodszych uczestników zadbała grupa animacyjna FUNimki, która prowadziła animacje i warsztaty dla dzieci. Całość wydarzenia zakończyła się poczęstunkiem dla wszystkich, przygotowanym przez Koło Gospodyń Wiejskich z Wieldządza.
Organizatorami V Płużnickiego Forum Edukacyjnego byłl: Stowarzyszenie Młodych Gminy Płużnica, Gmina Płużnica, Zespół Szkół Szkolno-Przedszkolnych w Płużnicy oraz Stowarzyszenie CTI e-misja.
Płużnickie Forum Edukacyjne sfinansowano w ramach projektu "Rodzicielska Współdzielnia Edukacyjna" realizowanego z dotacji programu Program Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowany z Fundusze norweskie i EOG oraz z budżetu Gminy Płużnica.
(oprac. krzan)
Fot. (nadesłane przez organizatora)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie