
30 lipca zostały otwarte oferty firm budowlanych na realizację zadania przebudowy drogi wojewódzkiej nr 548 Wąbrzeźno-Stolno. Inwestycja podzielona jest na dwie części: odcinek Stolno-Lisewo oraz Lisewo-Wąbrzeźno.
Do przetargu stanęło sześć firm. Oferty pięciu z nich mieszczą się w przeznaczonym na ten cel budżecie Zarządu Dróg Wojewódzkich. Pojawiła się zatem realna szansa, że drogowcy niedługo wrócą na feralną trasę. Przypomnijmy, jej przebudowa miała zakończyć się już w czerwcu ubiegłego roku.
Na przebudowę odcinka Stolno-Lisewo Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje przeznaczyć 74,4 mln zł, natomiast na odcinek Lisewo-Wąbrzeźno 79,2 mln zł. Najniższe kwotowo oferty przetargowe złożyło konsorcjum firm, w którym liderem jest Kobylarnia S.A. z Brzozy, natomiast partnerem Mirbud S.A. ze Skierniewic. Zgodnie z tą propozycją dokończenie odcinka Stolno-Lisewo ma kosztować prawie 68 mln 814 tys. zł, zaś dokończenie odcinka Lisewo-Wąbrzeźno 68 mln 812 tys. zł.
Najniższa cena nie oznacza automatycznie najkorzystniejszej oferty, bowiem cena ma 60% udziału w ocenianych kryteriach. Pozostałe dwa kryteria to okres udzielonej gwarancji oraz doświadczenie kierownika budowy. Obydwa mają wagę po 20% w ocenie całej oferty. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wszyscy wykonawcy zadeklarowali 84 miesiące gwarancji na zrealizowaną inwestycję oraz nadzór kierownika budowy z co najmniej 4-letnim doświadczeniem (zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia), to oferty różnicuje tylko cena.
Łącznie zostało złożonych po sześć ofert na każdy z odcinków. Ceny wszystkich oferentów są zbliżone. Tylko oferta jednego wykonawcy przekracza wartości zakładane przez zamawiającego (74,9 mln zł oraz 89,4 mln zł). Pozostałe wahają się od 72,3 mln zł do 68,8 mln zł (za odcinek Stolno-Lisewo) oraz od 78,8 mln zł do 68,8 mln zł (Lisewo-Wąbrzeźno).
– Przypomnę, że pierwotnie cała droga o długości 29,6 km miała zostać przebudowana za kwotę 83,8 mln zł w terminie do czerwca 2019 r. – mówi wójt gminy Płużnica Marcin Skonieczka. – Taka oferta została wybrana w ogłoszonym w 2016 r. przetargu, a złożyła ją firma Trakcja S.A. W zeszłym roku Zarząd Dróg Wojewódzkich wypowiedział umowę temu wykonawcy – wyjaśnia Marcin Skonieczka. – Dla gminy Płużnica ta droga jest aortą życia gospodarczego i zakończenie jej przebudowy otworzy nowe możliwości w zakresie rozwoju Płużnickiego Parku Inwestycyjnego. Planowany termin wykonania zadania, to 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Miejmy nadzieje, że wybór wykonawcy przebiegnie szybko i w kwietniu 2022 r. będziemy mogli się spotkać na odbiorze przebudowanej drogi – dodaje wójt Skonieczka.
Po otwarciu ofert przetargowych Zarząd Dróg Wojewódzkich musi dokonać ich formalnej oceny, aby wybrać zwycięzcę. Firmy, których oferty nie wygrają, będą też miały prawo do złożenia odwołania. Na wynik przetargu musimy zatem jeszcze zaczekać.
Przypominamy, że pierwszy przetarg na przeprowadzenie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 548 został przeprowadzony w 2016 roku. Ówczesny zwycięzca, czyli konsorcjum firm Trakcja PRKiL S.A (wraz z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. w Białymstoku oraz AB Kauno Tiltai z Kowna) zaoferował cenę 83 mln 796 tys. zł. Wszystkie pozostałe oferty, a złożono ich jeszcze sześć, były droższe – od 112,5 mln zł do 159,5 mln zł.
(krzan), fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie