Reklama

Auta stare, ale jare

Gazeta CWA
29/07/2023 16:53

W niedzielę 23 lipca wąbrzeski Plac Jana Pawła II zamienił się w plenerowe motoryzacyjne muzeum. Już od lat do naszego miasta przyjeżdżają kolekcjonerzy zabytkowych samochodów, motocykli, a także maszyn rolniczych i pojazdów użytkowych, które od dawna są pełnoletnie. Impreza, organizowana przez Wąbrzeski Dom Kultury, cieszy się sporym prestiżem wśród wystawców i dużym zainteresowaniem zwiedzających.

Jak informują organizatorzy, w tym roku ponad 250. właścicieli zabytkowych pojazdów postanowiło pochwalić się swoimi kultowymi modelami samochodów, motocykli, ciągników, a także innych oryginalnych pojazdów. Na wystawie można było zobaczyć między innymi Wołgi, Mercedesy, BMW, Skody, VW, Polonezy, Trabanty, Syrenki, Warszawy, Fiaty 125p i 126p, traktory Ursus i Zetor oraz motocykle Trophy. Był też dostojny Lincoln Continental Mark V z 1977 roku, przyciągające oko piękne zielono – czarne Volvo Amazon z 1965 roku oraz czerwony kabriolet w stylu Jamesa Bonda, czyli Austin Healey Sprite z 1960 roku. Właściciele wielu aut zadbali o rozmaite niuanse, dbając o realia minionej epoki. Za szybą jednego z „maluchów” można było więc zobaczyć np. Trybunę Ludu z 31 lipca/1 sierpnia 1982 roku, a na tylnej półce innego auta – charakterystycznego pieska, kiwającego głową (niegdyś bardzo modny gadżet każdego automaniaka).

Wszyscy uczestnicy mobilnej ekspozycji (wystawcy i zwiedzający) mogli wziąć udział w różnego rodzaju konkurencjach o charakterze motoryzacyjnym, jak np. zmiana koła na czas. Dużą frajdą dla najmłodszych uczestników imprezy była możliwość przejażdżki miniautkami. Organizatorzy przygotowali ponadto konkursy dla właścicieli pojazdów. W tym roku przyznano im trzy Statuetki:

- Statuetkę „Najlepsza stylizacja rodzinna” otrzymał Krzysztof Fabiszewski z Rypina, właściciel FSO Warszawa 204 z 1970 r.,

- Statuetkę „Oryginalny pojazd” odebrał Wiesław Błaszkiewicz z Golubia – Dobrzynia, właściciel repliki pojazdu z początków XX wieku,

- Statuetkę „Auto będące pojazdem przewodnim wystawy” przyznano Pawłowi Cieślakowi z Golubia - Dobrzynia, właścicielowi Tarpana z 1987 r.

Organizatorzy przyznali poza tym wyróżnienie w kategorii „Najlepsza stylizacja”, którym uhonorowano Kacpra Szczepańskiego Dobrzejewic, właściciela Fiata 126 p z 1998 r.

Wyróżnienie jako „Najwierniejszy uczestnik wąbrzeskich wystaw” otrzymał Michał Lange ze Skórcza, właściciel Fiata 126 p z 1978 r.

Nagrody otrzymali także uczestnicy różnego rodzaju konkurencji motoryzacyjnych:

- właścicielka Zetora 1963 r., najgłośniejszego traktora na wystawie – Agnieszka Witkowska z Bukowca,

- zwycięzca konkurencji wymiana koła na czas w kat. mężczyźni – Adam Ząbczyński,

- zwyciężczyni konkurencji wymiana koła na czas w kat. kobiety – mieszkanka powiatu brodnickiego Katarzyna Kłosińska,

- właściciel najcichszego motocykla na wystawie – WSK 125 z 1981 r. – Adam Maliszewski z Lubawy,

- właściciel najgłośniejszego motocykla na wystawie – Yamaha Virago z 1984 r. Jarosław Malinowski z Grudziądza,

- najgłośniejszym autem na wystawie była Syrena 105 L z 1980 r., za co nagrodzono jej właściciela Andrzeja Meyera z Wiewiórek,

- z kolei najcichsze auto na wystawie tj. Lincoln Continental z 1985 r. należało do Ireneusza Krackie z Chełmicy Małej.

Tegoroczna ekspozycja ikon polskiej i zagranicznej motoryzacji została zakończona rajdem do Muzeum Starej Motoryzacji Stowarzyszenie Klubu Miłośników Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych RETRO-TRAKTOR w Golubiu Dobrzyniu.

Patronat Honorowy nad organizowanym przez Wąbrzeski Dom Kultury wydarzeniem pełnił Burmistrz Wąbrzeźna Tomasz Zygnarowski.

Patronat medialny sprawował między innymi nasz Tygodnik Regionu Wąbrzeskiego CWA, a także Automobilista, Radio PiK, Telewizja Wąbrzeźno oraz TVP 3 Bydgoszcz.

Zadanie dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Tekst i fot. (krzan)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wabrzezno-cwa.pl




Reklama
Wróć do