
Od 30 września na ul. ks. gen. W. Kiedrowskiego w Wąbrzeźnie obowiązuje nowa organizacja ruchu drogowego. Ulica stała się podporządkowana, zaś pierwszeństwo przejazdu otrzymała ul. Okrężna, a dokładniej mówiąc – jej nowo wybudowany odcinek od skrzyżowania z ul. 11 Listopada do skrzyżowania z ul. ks. gen. W. Kiedrowskiego. Nie wszyscy wąbrzeźnianie są zadowoleni z takiego rozwiązania. Przewidują, że może to doprowadzić do niebezpiecznych zdarzeń drogowych
Po opublikowaniu informacji na facebook`owej stronie urzędu miasta w sieci rozgorzała dyskusja sceptycznych wobec zmian mieszkańców. Wielu z nich nie mogło dopatrzeć się logicznego uzasadnienia dla takiego rozwiązania. Do dyskusji włączył się burmistrz Tomasz Zygnarowski, który rzeczowo wyjaśnił, dlaczego ulica ks. gen. W. Kiedrowskiego straciła pierwszeństwo przejazdu.
– Zmiana organizacji ruchu jest związana z realizacją inwestycji pn. Budowa ulic: Okrężnej i Akacjowej w Wąbrzeźnie. W ramach tej inwestycji dobudowano odcinek ul. Okrężnej oraz odcinek ul. Akacjowej, który połączył tę ulicę z ul. Okrężną – poinformował burmistrz. – Wczytując się w gorącą dyskusję, dotyczącą wprowadzanej zmiany organizacji ruchu na ulicy Kiedrowskiego, przedstawię nasze założenia, które mają wpływ na podjętą decyzję. Przede wszystkim wybudowana droga Okrężna to ulica nastawiona na przejęcie ciężkiego i dużego ruchu. Ma 7 metrów szerokości, wybudowana jest na bardzo silnej podbudowie, wyposażona w ścieżkę pieszorowerową o szerokości 3,5 metra. W świetle faktu, że łączy dużą ulicę Kiedrowskiego z obwodnicą miasta i wiedzie przez tereny inwestycyjne, jej priorytet jest nieporównywalnie wyższy niż ulic Bukowej, Grabowej i Akacjowej, które mają charakter osiedlowy – tłumaczy burmistrz Zygnarowski. – Ulicą Okrężną zapewne przekieruje się znaczna cześć ruchu, również ta do ulicy Akacjowej. Jestem przekonany, że intensywny rozwój zabudowy przy ulicy Okrężnej spowoduje, iż ruch na niej będzie wielokrotnie większy niż na Bukowej. Ponadto już pod koniec listopada otwarty zostanie park handlowy przy tej ulicy. Zmiana została pozytywnie zaopiniowana przez wszystkie organy opiniujące bezpieczeństwo ruchu w mieście. Nie jest to więc decyzja jednej osoby podjęta zza biurka. Poparta została przez specjalistów od ruchu. Chodzi w tym wszystkim o podwyższenie bezpieczeństwa Osiedla Marysieńka, zmniejszenie na nim ruchu pojazdów oraz zwolnienie na ulicy Kiedrowskiego – docierają do nas duże ilości wniosków o utemperowanie piratów drogowych – wyjaśnia Tomasz Zygnarowski. – Jestem przekonany, że rozwiązanie świetnie się przyjmie, a mieszkańcy osiedla odczują zmniejszony ruch samochodów, a tym samym większe bezpieczeństwo swoje i swoich dzieci. Zmianę oznakowaliśmy wyraźnie, więc zakładamy, że kierowcy szybko się do niej dostosują i przyzwyczają. To właśnie przyzwyczajenie i strach przed nowym jest często wrogiem nowych – lepszych rozwiązań – ocenia burmistrz.
Burmistrz przypomniał ponadto, iż wiele wprowadzanych w przeszłości zmian organizacji ruchu również wywoływało emocje, ale okazało się, że wpłynęły one na poprawę bezpieczeństwa. – Od podobnych ważnych zmiany organizacji ruchu: na skrzyżowaniu ulic 1 Maja i Mickiewicza, a także na skrzyżowaniu ulic Matejki i Żeromskiego nie ma stłuczek i zagrożeń, które pojawiały się tam wcześniej regularnie. Zmiana ma służyć Państwu i zapewne tak będzie. Życzę bezpieczeństwa na drodze... – podsumowuje Tomasz Zygnarowski.
(krzan), fot. (UM Wąbrzeźno oraz burmistrz Tomasz Zygnarowski)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie