
Za postój w strefie można zapłacić używając telefonu komórkowego, a posiadacze kart parkingowych za zostawienie samochodu na kopercie do trzech godzin nie zapłacą ani złotówki
Od 1 stycznia 2016 roku w wąbrzeskiej strefie płatnego parkowania (SPP) funkcjonuje zerowa stawka dla posiadaczy kart parkingowych. Obowiązuje ona przez pierwsze trzy godziny parkowania. – Osoby niepełnosprawne, posiadające kartę parkingową oraz kierowcy przewożący osoby niepełnosprawne, które taką kartę posiadają, mogą korzystać z zerowej stawki za parkowanie w SPP na tzw. kopertach. Obowiązuje ona przez pierwsze trzy godziny parkowania dziennie – wyjaśnia Anna Borowska, rzecznik prasowy burmistrza.
Co to oznacza w praktyce? – W całej SPP jest 17 miejsc postojowych zarezerwowanych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych. Posiadacze kart parkingowych mogą z nich korzystać bezpłatnie przez pierwsze trzy godziny od momentu zaparkowania samochodu. Jeżeli więc ktoś postawi samochód na kopercie np. o godz. 10.00, to do godziny 13.00 nie zapłaci za parking. W tym też czasie może przemieszczać się w strefie i parkować na różnych kopertach. Jeżeli kierowca zaparkuje o godz. 10.00, wyjedzie ze strefy np. za 5 min i wróci do niej po godz. 13.00, to nie będzie już mógł skorzystać z zerowej stawki za parkowanie, ponieważ przekroczy dzienny trzygodzinny limit – tłumaczy Anna Borowska.
Po upływie tych trzech godzin będziemy musieli opłacić parking zgodnie z obowiązującymi stawkami. Korzystanie z kopert jest monitorowane przez pracowników SPP.
Karta parkingowa, tak jak bilet parkingowy, musi być umieszczona za przednią szybą pojazdu, w taki sposób, by była czytelna dla obsługi parkingu.
Zapłać telefonem
Urzędnicy zachęcają także do korzystania z możliwości płacenia za parking w SPP za pomocą telefonu komórkowego. Umożliwia to aplikacja CityParkAPP. Dzięki niej parkowanie i zapłata za usługę zajmą tylko kilkanaście sekund. Opłaty są zgodne z miejskim taryfikatorem.
– Ten sposób wnoszenia opłat ma wiele zalet – podkreśla Anna Borowska. – Kierowca nie musi mieć przy sobie monet, nie przepłaca – aplikacja mierzy czas postoju, dzięki czemu płaci się dokładnie tyle, ile trwało parkowanie. Nie trzeba martwić się o bilety parkingowe. Wystarczy raz umieścić znacznik usługi na szybie samochodu, a kontroler zawsze będzie wiedział, że kierowca korzysta z CityParkApp. Nie trzeba więc wracać do samochodu, aby przedłużyć parkowanie – wylicza Borowska.
Jak zacząć korzystanie z systemu? Przede wszystkim należy pobrać aplikację (dostosowaną do telefonów komórkowych z systemami: Android, iOS i Windows Phone). Następnie zarejestrować swój pojazd w aplikacji, „podpiąć” kartę płatniczą w systemie MasterCard® Mobile, która będzie źródłem finansowania należności za postój pojazdu. Aplikacja każdorazowo pobierze kwotę za parkowanie z karty płatniczej zapisanej na koncie CityParkApp. Należy też na przednią szybę nakleić identyfikator. Można go wydrukować ze strony www.cityparkapp.pl lub odebrać bezpłatnie w biurze płatnego parkowania.
Szczegółowe informacje o usłudze CityParkAPP można znaleźć na stronie internetowej www.cityparkapp.pl, otrzymać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania, mieszczącym się przy ul. Poniatowskiego 10, bądź uzyskać dzwoniąc pod nr 56 687 18 19.
(krzan), fot. archiwum
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie