
Właściciele budynków z terenu miasta mogą starać się o dofinansowanie kosztów likwidacji pokryć dachowych z płyt azbestowych. Na złożenie wniosku mają czas 24 marca.
Dofinansowanie pokrywa koszty zdjęcia, przewozu oraz utylizacji płyt azbestowych. Procedura przyznawania dotacji odbywa się poprzez nasz urząd miasta. Wnioski przyjmowane będą do 24 marca w ratuszu, w pokoju nr 2, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu. Formularz wniosku dostępny jest w wydziale geodezji, budownictwa i inwestycji urzędu, pokój nr 2, tel. 56 688 45 27, bądź na stronie internetowej urzędu miasta: www.wabrzezno.com.
Jak informuje urząd miasta w ubiegłym roku z dotacji skorzystało trzech właścicieli nieruchomości i jedno przedsiębiorstwo. W sumie zutylizowano 7,36 t wyrobów azbestowych, na łączną kwotę 3 tys. zł. Od 2011 roku, czyli od momentu uruchomienia dotacji na likwidację azbestu zutylizowano ponad 142 tony wyrobów azbestowych. Do utylizacji pozostało jeszcze 480 ton płyt i ponad 5 tys. m rur i złączy azbestowo-cementowych. Zgodnie z wytycznymi azbest powinien zniknąć z terenu naszego miasta do 2032 roku.
Szczegółowe warunki dotyczące zasad i trybu udzielania dotacji znajdują się na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu: www.wfosigw.torun.pl.
(pg)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie