Reklama

Niebezpieczne gry

Gazeta CWA
01/12/2017 09:27

Krzysztof Piersa odwiedza kolejne biblioteki. Tym razem spotkanie z autorem książki „Komputerowy ćpun” odbyło się w 13 listopada w Gimnazjum nr 1 w Wąbrzeźnie Zorganizowały je: Jolanta Kaczmarczyk i Małgorzata Karczewska.

Krzysztof Piersa odpowiada na pytania nurtujące zarówno młodzież, jak i dorosłych: w jaki sposób rozpoznać uzależnienie od komputera i z czym ono się wiąże? Uczniowie wraz z nauczycielami mieli okazję poznać prawdziwą historię osoby uzależnionej od gier komputerowych, której udało się wyjść z nałogu. 

Krzysztof Piersa nie jest psychologiem czy pedagogiem. Jest praktykiem, młodym człowiekiem, który od piątego roku życia nałogowo grał w gry komputerowe. I tak przez dwadzieścia lat… Aż uświadomił sobie, że w ten sposób może tylko przegrać swoje życie –  dosłownie i w przenośni. Zaczął walczyć z uzależnieniem od komputera i wygrał, ale nie była to łatwa droga. Dlatego swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, by poszli już przetartym szlakiem. 

Dzięki tej książce osoba uzależniona od gier stanie twarzą w twarz z samą sobą. Autor bez owijania w bawełnę mówi: „Jeśli jesteś taki, jak ja jeszcze kilka lat temu, to masz poważny problem”. A uświadomienie sobie uzależnienia i chęć, aby z nim zerwać, to podstawa powrotu do zdrowia. Były „komputerowy ćpun” pomaga również zrozumieć rodzicom i nauczycielom czym są gry komputerowe i dlaczego są tak wciągające. Podpowiada dorosłym, co powinni zrobić, aby wspierać dzieci w wychodzeniu z tego uzależnienia. 

Książka, którą można wypożyczyć już w wąbrzeskiej szkolnej bibliotece, nie jest jednak typowym poradnikiem, a historią życia nałogowego gracza, który skończył studia, został dziennikarzem i dziś funkcjonuje w szczęśliwym związku. Mimo wyobcowania i nałogu wrócił do społeczeństwa, a to niesie nadzieję dla innych. 

Aleksandra Góralska
fot. nadesłane

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wabrzezno-cwa.pl




Reklama
Wróć do