
Już niedługo rozpocznie się kompleksowa modernizacja obwodnicy Wąbrzeźna. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych. Inwestycja będzie finansowana z budżetu województwa kujawsko-pomorskiego. Inwestorzy zakładają, że po wyłonieniu wykonawcy prace zajmą około 4 miesięcy.
– Nie tylko budujemy nowe obwodnice, ale dbamy o dobry standard istniejącej infrastruktury. Nasza najstarsza wąbrzeska obwodnica pozwala odetchnąć mieszkańcom od hałasu i korków, a kierowcom skraca codzienne podróże. Po 20 latach użytkowania konieczna jest jej modernizacja, aby dalej mogła spełniać swoje zadanie. Po remoncie będzie nadal bezpieczną i wygodną trasą, ułatwiającą m.in. dojazd do autostrady – podkreśla marszałek województwa Piotr Całbecki.
Przypomnijmy, iż obwodnica Wąbrzeźna powstała w latach 2005-2006. Inwestycja objęła swoim zakresem budowę jezdni, poboczy, skrzyżowań (w tym trzech rond), systemu odwodnienia, oświetlenia ulicznego, przebudowę kolizji z istniejącym uzbrojeniem. Trasa o długości prawie 8 kilometrów w ciągu dróg wojewódzkich nr 534 i 548 pozwoliła całkowicie wyprowadzić tranzyt z centrum miasta. Dodatkowo w 2015 roku na połączeniu obwodnicy z ulicą Kętrzyńskiego dobudowane zostało kolejne bezpieczne rondo. Inwestycja kosztowała ponad 26 mln złotych.
Zaplanowane prace modernizacyjne obejmą: poprawę parametrów technicznych drogi, odtworzenie stanu pierwotnego nawierzchni jezdni (dodatkowo między nowymi warstwami ułożona zostanie wzmacniająca siatka szklana), remont istniejących skrzyżowań i zjazdów do posesji, remont nawierzchni istniejących poboczy, poprawę elementów odwodnienia poprzez remont przepustów, reprofilację oraz odtworzenie, oczyszczenie i wyprofilowanie skarp istniejących rowów, remont nawierzchni ciągów pieszych (wykonana zostanie nowa podbudowa i przełożona betonowa kostka), odtworzenie oznakowania pionowego i poziomego (grubowarstwowego), montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace uwzględniają też remont pierścieni przejazdowych na wyspie centralnej trzech rond (Chełmińskie, Bydgoskie i Toruńskie). Zastosowana tam będzie m.in. 20-centymetrowa warstwa ścieralna z betonu zbrojonego, co zminimalizuje ryzyko powstawania uszkodzeń w newralgicznych częściach ronda.
(oprac. krzan)
Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie