
W Szkole Podstawowej w Łobdowie były długotrwałe obchody najważniejszych świąt przypadających w maju.
Zaczęło się od dekoracji sali gimnastycznej, która przybrała biało-czerwone barwy już w piątek 29 kwietnia br., a zadbała o to matematyczka Iwona Mazurowska. Uroczysta akademia miała miejsce 4 maja 2022 r. Jej oryginalny wydźwięk przygotowała nauczycielka historii i języka polskiego Barbara Bliźniak.
– Postanowiłam odmienić wersję przekazu i utrwalenia wiadomości odnośnie Konstytucji 3 maja. Uczennice 6. klasy: Zuzanna i Amelka odegrały scenkę rodzajową na temat piękna wiosny i pogody. Ich rozmowę przerwał duch historii, Julia Grenda (uczennica kl. 8), postać inscenizacji zwracająca uwagę na ważniejsze sprawy życia publicznego. Duch zwrócił wszystkim uwagę na doniosłość aktu prawnego jakim jest konstytucja z tego dnia i jej nowoczesne wówczas zapisy. Znaczenie i wagę rozwiązań prawnych potwierdził sam król Stanisław August Poniatowski, w którego wcielił się szóstoklasista Wojciech Sałek. Taka wersja przedstawienia historycznych wydarzeń przypadła do gustu całej społeczności szkolnej, bo na kolejnych lekcjach i to w różnych klasach nie było końca pytaniom o uszczegółowienie chronologii z tego konkretnego czasu historii Polski. Dziękując uczniom klasy 8, którzy wzięli na siebie ciężar przygotowania akademii, chcę też wyrazić wdzięczność trójce szóstoklasistów, którzy poradzili sobie świetnie z przydzielonymi zadaniami. Wyrazy wdzięczności kieruję również do rodziców Wojtka (króla), który dzięki nim miał wszelkie znamiona władzy – mówi reżyserka przedstawienia Barbara Bliźniak.
Natomiast w piątek 6 maja odbyły się podchody plenerowe w dwóch grupach wiekowych. W najstarszych klasach odszukanie i wykonanie zadań nie było wcale łatwe. Grupa uczniów klas 6-7 oznaczyła trasę i przygotowała wyzwania dla ósmoklasistów. Wśród nich było: ułożenie hasła związanego z Konstytucją 3 maja, odśpiewanie 2 zwrotek piosenki związanej z tą datą i utrwalenia tego faktu na nośniku filmowym, rozwiązanie krzyżówki wykreślanki, której hasłem okazała sią Rada Nieustająca. Jak przystało na tematykę zadań, nie trudno domyślić się, że zostały zredagowane przez nauczycielkę historii Barbarę Bliźniak i rozłożone w terenie przez uczniów klas szóstej i siódmej. Realizacja wyzwań stała się domeną klasy ósmej pod pieczą wychowawczyni Iwony Mazurowskiej.
Nie obyło się bez przeszkód. Piosenka musiała być śpiewana dwa razy, bo sprzęt nagrywający odmówił wspólpracy. Podobnie było z hasłem z krzyżówki-wykreślanki. Trzeba było podać definicję Rady Nieustającej. Rodzice jak zwykle włączyli się aktywnie do uczczenia świąt majowych i przygotowali posiłek na świeżym powietrzu – kiełbaskę z grilla oraz lody cieszące się niezmiennie wzięciem u dzieci i młodzieży.
Interaktywne zajęcia są zalecane przez nadzór pedagogiczny, kuratoria oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki od lat. Są też szkoły, które realizują takie rozwiązania od zawsze. Nauczyciele stawiający na kreatywność, samodzielne myślenie i pomysłowość swoich podopiecznych nie mają sobie nic do zarzucenia, a wręcz przeciwnie, czerpią z efektów swojej pracy ogromną satysfakcję.
Tekst i fot. B. Walas
oraz fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie