
Od 5 lipca maturzyści znają wyniki swoich egzaminów. Szkoły ponadgimnazjalne i ich absolwenci w powiecie wąbrzeskim mają wielkie powody do zadowolenia
Z danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku wynika, że zdawalność przedmiotów obowiązkowych w powiecie wąbrzeskim jest najwyższa w województwie kujawsko-pomorskim i wynosi średnio 86%. Jedynie szkoły z powiatu chełmińskiego osiągnęły taki sam wynik. Dla całego województwa średni wskaźnik zdawalności to 83,5%.
W pozostałych powiatach wyniki są nieco niższe, np. w toruńskim 64%, ale w Toruniu 85%. W powiecie aleksandrowskim wskaźnik zdawalności wyniósł 64%, w grudziądzkim 65%, w lipnowskim 74%, w golubsko-dobrzyńskim 77%, w brodnickim 85%. Są to wyniki uśrednione dla tegorocznych absolwentów, którzy przystąpili do egzaminów ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych (tj. na poziomie podstawowym z języka polskiego, matematyki i języka obcego). Jak co roku trochę inaczej rozkładają się w liceach ogólnokształcących i technikach.
LO w Wąbrzeźnie
W wąbrzeskim ogólniaku do matury przystąpiło 74 tegorocznych absolwentów. Matury nie zaliczyło jedynie dwóch abiturientów (z matematyki). Mają jednak szansę na poprawkę w sierpniu, ponieważ to jedyny egzamin, który im nie wyszedł. Wskaźnik zdawalności „Działowskiego” w 2016 r. wyniósł 97,3% i jest wyższy od ubiegłorocznego 89,a%.
Uśrednione wyniki LO w Wąbrzeźnie na tle liceów województwa kujawsko-pomorskiego (poziom podstawowy):
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników – ocenia dyrektor Aleksander Czarnecki. – Przedmioty obowiązkowe najlepiej zdali Magdalena Król i Michał Zaniewski. Z poszczególnych egzaminów uzyskali wyniki na poziomie 100% lub niemal 100%. Poza tym bardzo dobrze wypadły w naszej szkole wyniki na poziomie rozszerzonym, szczególnie z chemii, geografii i biologii. Przedmioty przyrodnicze to jeden z naszych priorytetów. Wyniki rozszerzenia z chemii w naszej szkole 63% (średnia ogólnopolska 41%), z geografii 60% (średnia ogólnopolska 44%), z biologii 52% (średnia ogólnopolska 40%). Biologię i chemię szczególnie dobrze zdali Michał i Rafał Łęgowscy. Poza tym rozszerzoną matematykę najlepiej napisali Iwona Górska i Michał Zaniewski, fizykę – Iwona Górska, geografię – Szymon Rzeczewski i Remigiusz Musiałkiewicz, historię – Maciej Czarnecki, język polski – Maja Chrzanowska, WOS – Szymon Rzeczewski, język niemiecki – Maja Matuszewska, język angielski – Piotr Grabowski.
ZSZ w Wąbrzeźnie
W Zespole Szkół Zawodowych do matury przystąpiło 52 tegorocznych absolwentów. Matury nie zaliczyło 7 abiturientów (6 matematyka, 1 język polski).
– Jednak pięciu absolwentów ma możliwość poprawy w sierpniu egzaminu maturalnego z matematyki, tylko dwóch nie zdało egzaminu z dwóch przedmiotów – wyjaśnia Tadeusz Gierszewski, wicedyrektor szkoły.
Wskaźnik zdawalności w technikum wyniósł 86,54% i jest nieco niższy niż w roku ubiegłym 89,1%. W województwie kujawsko – pomorskim wskaźnik zdawalności absolwentów technikum w tym roku wyniósł 70,1%, więc wyniki wąbrzeskiej szkoły są zdecydowanie wyższe.
Zdawalność egzaminu maturalnego z przedmiotów obowiązkowych: j. polski – 98,1% zdało (1 osoba nie zdała na 52 przystępujących), j. niemiecki – 95,7% (1 osoba nie zdała na 23 zdających), j. angielski – 100% zdało, matematyka – 45/52 – 86,5% ( nie zdało 7 absolwentów).
Uśrednione wyniki ZSZ w Wąbrzeźnie na tle techników województwa (poziom podstawowy)
Większość absolwentów technikum nie wybie rała przedmiotów rozszerzonych, ale ci, którzy się na nie zdecydowali, osiągnęli dobre wyniki, np. z geografii zdawało 20 osób, średni wynik 43,7% (średnio w technikach województwa 33%), z matematyki – 9 osób, średni wynik 22,9% (w technikach województwa 14%).
ZS Wronie
We Wroniu maturę zdawali absolwenci liceum ogólnokształcącego oraz technikum.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników, ponieważ z każdego przedmiotu są wyższe ok. 3% niż rok temu. Podjęty przez nas program naprawczy okazuje się więc skuteczny – ocenia dyrektor Bogusław Gumuła. – Choć surowe wyniki zdawalności egzaminów nie do końca przedstawiają pełny obraz szkoły. Potrzebna jest głębsza analiza, określenie wskaźnika EWD (edukacyjna wartość dodana, obliczana na podstawie porównania wyników egzaminów gimnazjalnych i maturalnych – red.). Dopiero kiedy porówna się, z jakimi wynikami uczniowie trafiają do szkoły, a z jakimi ją opuszczają, można dokładniej określić efekty kształcenia – zaznacza dyrektor Gumuła. Jak informuje dyrektor szkoły, najlepsze wyniki egzaminów maturalnych osiągnęła Marta Mikołajczak. Na poziomie podstawowym z każdego przedmiotu powyżej 85%, z rozszerzenia – powyżej 60%
(krzan)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie