Reklama

Kreatywny weekend we Wroniu

Gazeta CWA
09/02/2016 18:26

Młodzież z Zespołu Szkół we Wroniu już po raz szósty miała okazję uczestniczyć w warsztatach kształtujących umiejętności interpersonalne.

Uczestnicy nie tylko prowadzili dyskusje w internacie, ale w planie spotkania znalazły się także podchody oraz nagrywanie zdjęć do filmu przygotowywanego przez Zbigniewa Izdebskiego pt. „Młodzi bezgniewni”.

– Tutoring jest jedną z metod edukacji zindywidualizowanej, polegającą na długotrwałej, systematycznej i indywidualnej pracy, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnie z jego zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami. Krótko mówiąc, służy lepszemu poznaniu siebie i doskonaleniu umiejętności interpersonalnych – wyjaśnia Zbigniew Izdebski. Dlatego też podczas zajęć uczestnicy np. sami musieli sobie odpowiedzieć, czym według nich jest tutoring i jakie niesie ze sobą korzyści.

Tutoring wywodzi się ze świata akademickiego (wzorami są Oxford i Cambridge), gdzie jest metodą pracy profesora ze studentem (studentami). Celem tej metody jest wspomaganie studenta w rozwoju intelektualnym i moralnym. Tutoring sprawdza się również w innych sytuacjach edukacyjnych. Celem ogólnym tutoringu szkolnego jest wspieranie ucznia w rozwoju, w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej oraz osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym – cechuje go podejście do ucznia jako osoby, która działa w wielu środowiskach, nie tylko w szkole. Dlatego wpisuje się w nurt edukacji spersonalizowanej. Wśród najważniejszych celów szczegółowych można wskazać m.in. lepsze poznanie samego siebie, rozpoznanie własnych talentów, uzdolnień, mocnych stron i pracę na nich, rozwijanie własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności planowania własnego rozwoju (edukacyjnego, zawodowego i życiowego), nawiązywanie i pogłębianie relacji społecznych w szkole i poza nią.

Prowadzący warsztaty tutoringu we Wroniu odbyli wcześniej specjalistyczne szkolenie w Warszawie i swoją wiedzą postanowili podzielić się z uczniami. Jednym z uczestników był Filip Nowatkowski, tegoroczny maturzysta.

– Są to już piąte warsztaty, w których biorę udział i jestem z nich bardzo zadowolony. Łatwiej jest mi nawiązywać kontakty, potrafię obdarzyć ludzi większym zaufaniem, nabrałem też większej pewności siebie – ocenia Filip. Podobnie myśleli pozostali uczestnicy warsztatów, widać to było choćby podczas zajęć w grupie. Autentyczne zainteresowanie i szczerość wypowiedzi jednoznacznie wskazywały, że pomysł nauczycieli spotkał się z niewymuszoną akceptacją. 

Film pt. „Młodzi bezgniewni” w reżyserii Zbigniewa Izdebskiego po zmontowaniu ma być zaprezentowany uczniom i ich rodzicom, a następnie być może doczeka się szerszej prezentacji.

Tekst i fot. (krzan)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wabrzezno-cwa.pl




Reklama
Wróć do