
W Szkole Podstawowej im. Mikołaja z Ryńska w Ryńsku dobiegł końca projekt realizowany z funduszy Fundacji mBanku „Kosmiczna matematyka”
W trakcie projektu uczestnicy przygotowywali i rozwiązywali zadania związane z podróżami międzyplanetarnymi. Wykonali z masy papierowej model Układu Słonecznego, który ozdobił szkolny hol. Wykonacie modelu poprzedziło obliczenie wielkości planet w skali. Podczas pierwszych zajęć uczniowie poznawali zasady sterowania robotami, mierzyli odległości do pokonania i zapisywali w pamięci robota Photon.
W trakcie czteromiesięcznych zajęć uczniowie wykonywali z zestawów Abilix roboty, które następnie programowali. Programowanie polegało na napisaniu programu, według którego robot wykonywał określone zadania. Dodatkowo roboty były wyposażone w czujniki ruchu, szarości i koloru, co umożliwiło rozbudowanie programów. W grudniu w ramach Dnia Tabliczki Mnożenia odbył się konkurs matematyczny dla uczniów szkoły podstawowej. Uczestnicy zmagali się z zadaniami wymagającymi logicznego myślenia oraz sprawności rachunkowej. W tym dniu został także rozstrzygnięty konkurs na ułożenie zadania tekstowego dotyczącego podróży na Marsa.
W ostatnim tygodniu realizacji projektu uczestnicy zajęć pokazali społeczności szkolnej wykonane i zaprogramowane roboty. W klasach czwartych i piątej uczniowie wyznaczali najkrótszą drogę Marsjanina do rakiety. Rozwiązania zadań były kolejnymi etapami drogi do celu. Przy wsparciu finansowym Fundacji mBanku zostały zakupione gry edukacyjne, robot mBot oraz szereg materiałów plastycznych i technicznych pozwalających w atrakcyjny i ciekawy sposób przeprowadzić zajęcia.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie