
Młodzież ucząca się w wąbrzeskim Zespole Szkół kwalifikacje zawodowe zdobywa nie tylko na miejscu. Szkoła ma bogate doświadczenie w realizacji unijnych projektów Erasmus+, a jej absolwenci są specjalistami na europejskim poziomie. W doskonaleniu pomaga im bez wątpienia udział w zagranicznych praktykach zawodowych
Jak informuje wicedyrektor szkoły Hanna Kowalska, po raz kolejny grupa uczniów miała możliwość zrealizowania praktyki zawodowej w Hiszpanii. Tym razem dziewięcioro uczniów klasy trzeciej technik informatyk oraz sześcioro z klasy czwartej technik organizacji turystyki przez dwa tygodnie doskonaliło swoje zawodowe umiejętności i szlifowało znajomość języka angielskiego w słonecznej Grenadzie.
– Jest to już druga mobilność w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), realizowanego na zasadach Programu Erasmus+. Projekt trwa 18 miesięcy – od 11 grudnia 2023 do 10 czerwca 2025roku – wyjaśnia Hanna Kowalska.
Praktyki zawodowe trwały dwa tygodnie, jednak oprócz pracy młodzież miała też czas wolny. Ponadto grupa odbyła wycieczki do Malagi i Rondy. Uczniowie mieszkali w akademiku na terenie campusu Xior w Grenadzie. Zapewniono im komfortowe warunki pobytu. Każdy miał do dyspozycji jednoosobowy pokój z łazienką i aneksem kuchennym. Hiszpańskim partnerem szkoły, pomagającym przy organizacji praktyk, jest organizacja Europuente-Spanish Project Partner.
– Praktyki zagraniczne mają na celu doskonalenie kwalifikacji zawodowych, a także zapoznanie się uczniów z kulturą pracy w Europie, podszkolenie znajomości języka angielskiego ogólnego (ale również zawodowego), poznanie pracy w środowisku międzynarodowym i nabycie ważnych kompetencji społecznych. Pozytywnie wpływają na wzrost szans naszych absolwentów zatrudnienia na rynku pracy, promowanie wzrostu świadomości europejskiej, rozwijanie przedsiębiorczości wśród młodzieży, a także wzrost atrakcyjności Zespołu Szkół w Wąbrzeźnie i poszerzenie wymiaru europejskości szkoły – mówi wicedyrektor Hanna Kowalska. – Dla samych uczniów udział w projekcie europejskim oznacza prestiż i stanowi okazję na zdobycie nie tylko tzw. umiejętności twardych (doskonalenie zawodowe, językowe), ale także umiejętności „miękkich”, jak praca w zespole międzynarodowym, komunikatywność, samodyscyplina, zarządzanie czasem, radzenie sobie ze stresem, umiejętność współpracy. Współpracy w zespole międzynarodowym – podkreśla Hanna Kowalska.
Podczas praktyki w Hiszpanii młodzi informatycy projektowali grę komputerową – tworzyli projekty elementów gry, programy, animacje itp. Z kolei technicy organizacji turystyki w ramach wyznaczonych zadań m.in. zorganizowali wycieczkę dla grupy technikum informatycznego po Grenadzie i opowiadali swoim kolegom o jej najważniejszych zabytkach. Rozwiązywali też przykładowe trudne sytuacje, z jakimi mogą spotkać się turyści podczas wycieczki, urlopu itp. Poza tym zajmowali się projektowaniem broszur turystycznych i pracą nad projektem końcowym, tj. układanie planu wycieczki, kalkulacją kosztów oraz wyszukiwaniem atrakcji i miejsc charakterystycznych dla danego miasta.
(krzan)
Fot. (nadesłane)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie