:-(

Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?



Zdrowie, Zabierz głos szpitala - zdjęcie, fotografia
Gazeta CWA 04/07/2019 15:41

Nowy Szpital w Wąbrzeźnie przeprowadza badania ankietowe, w których mieszkańcy mogą wyrazić swoje oczekiwania wobec placówki. Pytania dotyczą m.in. dostępności usług medycznych czy relacji pacjent – personel szpitala. Zbieranie opinii potrwa do 1 lipca br. Badania ankietowe wśród mieszkańców swoim patronatem objął Starosta Wąbrzeski Krzysztof Maćkiewicz.

W szpitalu, starostwie, Internecie i na ulicy

Od 24 czerwca do 1 lipca pracownicy Nowego Szpitala zbierają opinie na temat wąbrzeskiej lecznicy. - Chcielibyśmy, żeby mieszkańcy powiatu wiedzieli, iż mogą mieć wpływ na to, co się dzieje w szpitalu. Zależy nam na bezpośrednim kontakcie z mieszkańcami, dlatego cieszymy się, że w zbieranie opinii zaangażowali się pracownicy placówki - mówi wiceprezes zarządu Nowego Szpitala Przemysław Leśniewski.

Pytania w ankiecie dotyczą różnych obszarów działalności jednostki, w tym dostępności do różnych usług w szpitalu, np. wyposażenia sal chorych, warunków do snu i odpoczynku, nowoczesnego sprzętu medycznego, dostępu do telefonu, Internetu czy bankomatu. Ankietowani mogą również wypowiedzieć się na temat relacji między personelem a pacjentami, np. czy oczekują większej życzliwości lekarza, zapewnienia większej intymności podczas badania i wywiadu, szybszego reagowania na wezwanie pacjenta. Mieszkańcy będą mogli również wyrazić swoją ocenę, co im się podoba lub nie podoba w szpitalu, udzielając odpowiedzi na pytania otwarte. Po zebraniu ankiet i podsumowaniu wyników poznają je wszyscy pracownicy szpitala. Na podstawie zebranych od mieszkańców informacji, pracownicy razem z zarządem szpitala przygotują plan zmian, a następnie będą go wdrażać w placówce.

Ankietowanie i profilaktyka

Podczas zbierania ankiet na Placu Jana Pawła II stanął ambulans, zaś ratownicy medyczni i pielęgniarki zachęcali do profilaktycznego pomiaru ciśnienia tętniczego krwi. Chętnych nie brakowało. – Akcja wypełniania ankiet i mierzenie ciśnienia trwa od wczoraj (24 czerwca) – mówi wiceprezes zarządu Nowego Szpitala Przemysław Leśniewski. – Chcemy poznać zdanie mieszkańców miasta i powiatu, jakiego szpitala oczekują. Jakich chcieliby zmian, dodatkowych usług na terenie szpitala, czego oczekują od lekarza prowadzącego i od pielęgniarek. Myślę, że w połowie lipca podsumujemy tę akcję, opracujemy wnioski płynące z ankiety, a także przygotujemy plan zmian w szpitalu. To właśnie najważniejsza rzecz, która będzie wynikać z naszych działań informacyjnych. O wszystkich wnioskach będziemy rozmawiać zarówno z pracownikami szpitala, jak również poinformujemy o nich opinię publiczną – podkreśla wiceprezes Przemysław Leśniewski. – Nie wynajmujemy obcej firmy do przeprowadzenia badań ankietowych, ale sami jako pracownicy szpitala przychodzimy do mieszkańców, pytając ich o zdanie. Dlatego naszym obowiązkiem jest podać do publicznej wiadomości również informację zwrotną. Zarówno na temat oczekiwanych zmian, jak również tego, w jaki sposób chcemy je wprowadzić – dodaje.

Jak zaznacza wiceprezes Przemysław Leśniewski, oczekiwania ankietowanych są zróżnicowane. – Jednak generalnie daje się zauważyć, iż nasza akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem mieszkańców powiatu. Ludzie są zadowoleni, że pytamy ich o zdanie. Bardzo chcą, aby ich głos miał wpływ na to, co dotyczy funkcjonowania szpitala w Wąbrzeźnie. Nie zdarzyło się, aby ktoś zareagował np. jakimś nieprzychylnym komentarzem – podkreśla.

Ankietę można wypełnić w szpitalu, w starostwie powiatowym oraz tam, gdzie pojawią się pracownicy szpitala jako ankieterzy. Formularz ankiety dostępny jest również w Internecie pod adresem: http://www.nowyszpital.pl/ankiety/wabrzezno/ - Zachęcamy do rozmów z naszymi pracownikami i podzielenia się z nimi opiniami o pracy szpitala - dodaje prezes Przemysław Leśniewski.

A co z oddziałem wewnętrznym?

Na początku czerwca wśród mieszkańców naszego powiatu pojawiła się niepokojąca informacja, że oddział wewnętrzny szpitala może zostać zlikwidowany. Wiceprezes Nowego Szpitala uspokaja jednak, że wąbrzeska lecznica nie ogranicza swojej oferty. – Nie ograniczamy w żaden sposób naszej działalności. Chcemy, aby szpital funkcjonował w taki sposób, jak życzą sobie mieszkańcy powiatu. Oczywiście jest to zależne również od innych czynników, np. kwestii prawnych czy decyzji Narodowego Funduszu Zdrowia. Nie zapominajmy, że to NFZ, który finansuje publiczną służbę zdrowia, decyduje, jakie świadczenia, oddziały, poradnie mogą działać w danej jednostce – wyjaśnia wiceprezes Leśniewski.

(tekst i fot. krzan)

Reklama

Zabierz głos ws. szpitala komentarze opinie

  • Marek - niezalogowany 2019-07-04 17:13:13

    Panie wiceprezesie nie trzeba wychodzić na wąbrzeski rynek, by zebrać opinie na temat szpitala.Wystarczy wyjść z gabinetu i przejść się po korytarzach przychodni, i zobaczyć, jak lekceważycie pacjentów. Zwyczajnie ich olewacie! Sam to widziałem 28 czerwca br.\nKuzynka była zarejestrowana do poradni ginekologicznej na ten dzień. Poprosiła mnie, abym zaopiekował się jej niepełnosprawnym dzieckiem, gdy wejdzie do gabinetu. Na drzwiach zobaczyła informację, że ze wzgl. na wyczerpanie limitu, pacjentki z tego dnia oraz 27 czerwca i chyba 26, nie zostaną przyjęte. Lekarz był w gabinecie, ale nie przyjmował.\nNikt nie raczył przedzwonić do pacjentki z informacją, że wizyta jest odwołana !!! Kuzynka straciła dużą część dnia, tylko po, aby zarejestrować się na kolejny, odległy termin. Żadnego przepraszam, ani \"pocałuj nas w d... \". Taki jest poziom opieki i obsługi w Nowym Szpitalu.\nPan udaje, że to was interesuje, bo wychodzi pan z ankietami na rynek. Żałosne. Gdybym miał takie możliwości to bym rozpędził to całe towarzystwo pt. Nowy Szpital w Wąbrzeźnie.Gratuluję dobrego samopoczucia i życzę zdrowia.

  • Leszek - niezalogowany 2019-07-04 19:02:07

    Niestety dobrym zwyczajem jest nie mówić źle o zmarłym, dlatego na temat wąbrzeskiego szpitala głosu zabierać nie będę. Niejednokrotnie próbowałem coś robić w tej sprawie jednak niestety szpital należy pod powiat, a tam mam wrażenie, że dobrej woli nigdy nie było, żeby pacjenta uzdrowić.

  • Gość - niezalogowany 2019-07-06 21:59:04

    Ja także powiem coś na temat poradni ginekologicznej. Praca tej poradni to jest kpina dla pacjentki. Przychodzisz czekasz w kolejce jak przyszłaś a tu lekarz przyjemnie jedna maks 3 pacjentki i leci na zabieg. Znów wraca i to samo. Nie raz siedziałam po ponad 3 godziny jakby nie można by przyjąć pacjentek. Ale jeszcze lepiej było jednego razu gdy czekałam a lekarz spóźnił się godzinę z zabiegu. Przyszedł i oświadczył że najpierw endykrynologiczne a po tem ginekologiczne. Albo raz gdy czekałam 2,5 godz. wyszła pielęgniarka i powiedziała że lekarz pojechał do domu. Burdel nie ziemski. Trwa to 8 lat i nic nie jest lepiej nie zarzucam pracy lekarza czy pielęgniarki tylko tym co to ustalili i ciągną 3 lub 4 stoki za ogon

Dodajesz jako: |


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wabrzezno-cwa.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WPR sp. z o. o. z siedzibą w Golub-Dobrzyń 87-400, Rynek 20

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"